سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 RSS  | خانه | ارتباط با من | درباره من | پارسی بلاگ|مجموع بازدیدها: 16394 | بازدیدهای امروز: 0| بازدیدهای دیروز: 14
درباره خودم

سمور خشک
مدیر وبلاگ : علی شیرازی[37]
نویسندگان وبلاگ :
صادق
صادق (@)[3]


وبلاگی برای هنر دوستان و هنرمندان
لوگوی وبلاگ
پیوندهای روزانه
مطالب قبلی
لینک های دوستان
اشتراک
 
یاهو

 

بهروز غریب پور کارگردان نمایش "کلبه عمو تم" که قرار است از 25 فروردین 87 در سالن اصلی تئاتر شهر ‏به روی صحنه رود، هدف از این اجرا را تحقق شعار "تئاتر برای همه" ذکر کرد.

غریب پور دراین باره به خبرنگار تئاترما گفت: "دعوت برای اجرا در تئاتر شهر توسط مرکز هنرهای نمایشی و ‏مجموعه تئاتر شهر بود تا بعد از اجرای موفق نمایش در تالار آوینی فرهنگسرای بهمن در سالن اصلی به روی ‏صحنه برود تا کسانی که مایل بودند از اجرا دیدن کنند ولی به خاطر دسترسی مشکل به فرهنگسرای بهمن این امر ‏میسر نشده بود به تماشای "کلبه عمو تم" بنشینند."

این کارگردان تئاتر در ادامه تصریح کرد: "هدف اصلی من از اجرا در تئاترشهر و یا هر سالن در شهر یا ‏کشورهای دیگر تحقق واقعی "تئاتر برای همه" است. من طراحی "کلبه عمو تم" را به گونه ای انجام داده ام که ‏می توان آن را در هر شهری که حتی سالن نمایش نیز ندارد به روی صحنه برد."

غریب پور درباره تغییراتی که در طراحی نمایش به لحاظ نبود وسعت صحنه تالار آوینی در سالن اصلی تئاتر ‏شهر توضیح داد: "پیشنهاد اجرا در سالن اصلی از یک ماه قبل به من داده شده بود ولی در آن زمان نپذیرفتم زیرا ‏می خواستم با امنیت خاطر به طراحی صحنه بپردازم زیرا دغدغه ام این بود که طراحی صحنه به گونه ای باشد تا ‏عظمت صحنه تالار آوینی را تداعی کند و برای کسانی که دیگر بار به تماشای نمایش می نشینند گیرایی داشته ‏باشد. به نظر خودم طراحی انجام شده برای سالن اصلی همان فضا را به وجود می آورد."

وی در پایان در خصوص اجرای "کلبه عمو تم" در شهرها و کشورهای دیگر خاطرنشان ساخت: "اگر چنین ‏برنامه ریزی برای اجرا در شهرهای کشور و حتی کشورهای خارجی وجود داشته باشد گروه تئاتری "آیرین" ‏آمادگی این اجراها را دارد. توانایی جامعه تئاتری در "کلبه عمو تم" به نمایش گذاشته شده و این نمایش می تواند ‏به عنوان یک بیانیه ایرانی برای تبعیض نژادی و پایمال شدن حقوق بشر برای جهانیان نشان داده شود. این لکه ‏باید از دامان بشریت پاک شود و هنر می تواند از طرف جامعه ایرانی منادی این پیام باشد."

‏"کلبه عمو تم" که با بازی بازیگرانی نظیر سیامک حلمی، شهین علیزاده، مینو زاهدی، نسیم ادبی، محمد ساربان، ‏نعمت اسدالهی، صنم نکو اقبال، جواد زیتونی و منوچهر علی پور در بخش چشم انداز 87 بیست و ششمین ‏جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور داشت بعد از ایام جشنواره در تالار شهید آوینی فرهنگسرای بهمن به روی ‏صحنه رفت. این نمایش قرار است از روز یکشنبه 25 فروردین به مدت چهار هفته در سالن اصلی تئاتر شهر ‏اجرا شود.

a


نویسنده: علی شیرازی(دوشنبه 86/12/27 :: ساعت 1:20 صبح)

لیست کل یادداشت های این وبلاگ