سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 RSS  | خانه | ارتباط با من | درباره من | پارسی بلاگ|مجموع بازدیدها: 16403 | بازدیدهای امروز: 9| بازدیدهای دیروز: 14
درباره خودم

سمور خشک
مدیر وبلاگ : علی شیرازی[37]
نویسندگان وبلاگ :
صادق
صادق (@)[3]


وبلاگی برای هنر دوستان و هنرمندان
لوگوی وبلاگ
پیوندهای روزانه
مطالب قبلی
لینک های دوستان
اشتراک
 
یاهو

 

دو فیلم کوتاه ایرانی در دو جشنواره آسیایی

دو فیلم کوتاه «آستان» ساخته «فرشید آذری» و «من بر زمین سنگین شدم» به کارگردانی «طاهره حسن‌زاده» و تهیه‌کنندگی «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» در بخش مسابقه بین‌الملل دو جشنواره آسیایی به نمایش درخواهند ‌آمد.

فیلم «آستان» در بخش مسابقه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم سنگاپور که طی روزهای 16 تا 26 فروردین ماه 1387، در این کشور برپا می‌گردد، روی پرده خواهدرفت.

فیلم «من بر زمین سنگین شدم» نیز در بخش مسابقه بین‌الملل دهمین جشنواره فیلم زنان سئول پذیرفته شده‌است. این جشنواره، طی روزهای 22 تا 30 فروردین ماه 1387، در کشور کره جنوبی برگزار خواهد شد و نوزده فیلمساز از کشورهای مختلف آسیایی، برای کسب جایزه بزرگ ده‌هزار دلاری جشنواره،‌ به رقابت با هم خواهند پرداخت.

فرزین طاهری دبیر جشنواره‌ی فیلم و عکس دانشجویی شد

فرزین طاهری طی حکم مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به سمت دبیری ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس دانشجویان ایران منصوب شد.

این جشنواره پس از 4 دوره، در دوره پنجم به صورت بین‌المللی برگزار شد و اکنون ششمین دوره فعالیت خود را آغاز می‌کند.

ایمانی خوشخو به تماشای «کلبه عمو تم» رفت

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تماشای نمایش «کلبه عمو تُم» به کارگردانی بهروز غریب‌پور در فرهنگسرای بهمن نشست.

دکتر محمدحسین ایمانی سه‌شنبه 21 اسفندماه در تالار شهید آوینی به تماشای «کلبه عمو تُم» نشست و پس از نمایش از بهروز غریب‌پور و عوامل این نمایش قدردانی کرد.

معاون امور هنری وزارت ارشاد همچنین در چند روز اخیر از نمایش‌های «ملاقات بانوین سالخورده» به کارگردانی حمید سمندریان در سالن اصلی تئاترشهر و نمایش «دروازه ساعات» به کارگردانی سیدجواد هاشمی در مجموعه فرهنگی انقلاب اسلامی در برج آزادی دیدن کرد.

ایمانی ضمن اظهار خرسندی از اجرای نمایش‌ها در نقاط مختلف شهر گفت: خوشبختانه نمایش‌هایی در نقاط مختلف شهر تهران در جنوب، غرب و مرکز شهر در فرهنگسرای بهمن، مجموعه انقلاب اسلامی و تئاترشهر اجرا شد که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد. این اتفاق خوشایندی است که اجرای نمایش‌ها در سالن‌های مختلف شهر باشد و امیدواریم این حرکت تداوم یابد.

وی افزود: حضور کارگردانان حرفه‌ای و اجرای نمایش‌هایی با مضامین متنوع در مدت اخیر و استقبال مخاطبان اتفاق خوشایندی در پایان سال جاری است که نوید سالی پویاتر و فعال‌تر را برای تئاتر کشور می‌دهد.

رییس مرکز هنرهای نمایشی به خانواده تئاتر پیام داد

حسین پارسایی رییس مرکز هنرهای نمایشی با انتشار پیامی، پیشاپیش فرارسیدن نوروز 1387 باستانی را به هنرمندان و خانواده بزرگ تئاترکشور تبریک گفت.

متن کامل این پیام به این شرح است: "یک‌سال دیگر هم گذشت؛ سخت و آسانش در هم بود! و رویاهایمان چه بلند و سالمان پرخطر بود! نیمه راه را پرامید و شتاب آمدم؛ نیمه دوم راه را اما ... مادرم نبود که دعایش بدرقه راهم باشد.

هنوز هم واهمه دارم که این‌بار بی‌حضور سبز او سال را تحویل کنم... خدایش بیامرزد. مادرم و دیگرانی از جنس او را در سالی که گذشت جا گذاشتیم. آن‌ها دیگر، در ادامه راه با ما نبودند. حالا ما مانده‌ایم و زندگی و یاران صحنه‌ای. و صدایی که مدام می‌گوید: خدا کند سال نو، سال تحقق رویاهای شیرین تئاتر باشد. ما باشیم و شما، همه ما بار دیگر در بهاری آرام و دلپذیر. دوستدار همه شما حسین پارسایی."

«مروارید شوم» در سینما تک سپیده

فیلم سینمایی «مروارید شوم» اثر «امیلیو فرناندز» ساعت 18 یکشنبه، 26 اسفند، در سینما سپیده روی پرده می‌رود.

«جان اشتاین بک» فیلم‌نامه این فیلم را بر مبنای رمانی به همین نام از خودش به همراه کارگردان فیلم و «جک واگز» نوشته است.

«پدر و آرماندز» و «آریا النا مارکز» از بازیگران این فیلم هستند. «مروارید شوم» داستان یک ماهیگیر مکزیکی است که مرواریدی از دریا پیدا می‌کند و به همین خاطر زندگی او و خانواده‌اش دستخوش تغییرات زیاد و البته ناگواری می‌شود و ... این فیلم محصول مشترک 1947 مکزیک و آمریکا بوده و به طریقه سیاه و سفید ساخته شده است.

گفتنی است که نسخه 35 میلی‌متری «مروارید شوم» با دوبله فارسی‌، زمان یادشده در سینماتک سپیده واقع در تقاطع خیابان‌های وصال شیرازی و انقلاب به نمایش گذاشته می‌شود.

انتظارات بنیانیان از جشنواره تولیدات حوزه هنری

بنیانیان انتظارات خود را از دومین جشنواره آثار و تولیدات حوزه هنری اعلام کرد.

حسن بنیانیان رییس حوزه هنری، طی نامه‌ای انتظارات خود را در مورد برگزاری دومین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری از مدیر جشنواره‌های سراسری این مرکز اعلام کرد.

بنیانیان در این نامه از مجید مصلحی، مدیر جشنواره‌های سراسری مراکز استانی حوزه هنری، خواسته است تا با سیاست‌گذاری و بسیج امکانات نیروی انسانی دومین جشنواره آثار و تولیدت این مرکز را با کیفیتی بیش از پیش برگزار کند.

وی در هشت بند انتظارات خود را از دومین جشنواره آثار و تولیدات حوزه هنری اعلام کرده است که از آن‌ها می‌توان به شناسایی و جذب هنرمندان جوان در مناطق مختلف کشور و معرفی آن‌ها به واحدهای تخصصی ستادی، فراهم‌آوردن زمینه انتقال نوآوری و خلاقیت هنری مراکز استان‌ها به یکدیگر و تقدیر از هنرمندان پیشکسوت و ادامه سنت حسنه پاسداشت فرزانگان اشاره کرد.

بنیانیان در ادامه ارایه محصولات فرهنگی و هنری مراکز استانی در بستری مناسب و ایجاد شرایط لازم برای شیوه‌های جدید داوری و ارزیابی آثار را به عنوان انتظارات دیگر خود از دومین جشنواره آثار و تولیدات حوزه هنری بیان کرده است.

وی در پایان این برنامه برای همکاری، کارشناسان و مدیران ستادی آرزوی موفقیت کرده و آورده است: امید است شاهد فعالیتی خلاق و اثرگذار در عرصه هنر و ایجاد فضایی شاداب و ماندگار برای هنرمندان و مخاطبین در ایام برگزاری جشنواره باشیم.

نخستین دوره این جشنواره سال گذشته به دبیری سید مهدی سیدین‌نیا در اصفهان برگزار شد و دومین دوره آن قرار است سال آینده به دبیری احمد مرتضایی‌فرد در شیراز برگزار شود.

 سینماهای چهار مرکز استان بازسازی می‌شوند

رییس سازمان توسعه سینمایی سوره حوزه هنری از بازسازی سینماهای شیراز، اهواز، سنندج و بیرجند در سال آینده خبر داد.

سید حسین حقگو، رییس سازمان توسعه سینمایی سوره حوزه هنری با اعلام این خبر گفت: سینماهای قیام شیراز، بهمن اهواز، قدس بیرجند و بهمن سنندج درسال آینده بازسازی می‌شوند.

وی افزود: بدون شک یک بخش مشکلات سینما به وضعیت سالن‌های سینما برمی‌گردد؛ بنابراین حوزه هنری مصمم است با بهبود و حتا ساخت سالن‌های سینما به سینمای کشور یاری برساند.

او درباره سینماهایی که در سال جاری و به همت حوزه هنری بازسازی شدند، گفت: در سال 86 سینماهای آزادی، فردوسی و پیام تهران، سپهرساری، قدس، همدان، بهمن کاشان، سپاهان اصفهان، استقلال زنجان، بهمن شهرکرد، بهمن گرگان را بازسازی کردیم و در قزوین سینما بهمن را افتتاح کردیم.

سیدحسین حقگو درباره سایر برنامه‌های حوزه هنری برای احیای سینماهای کشور نیز اظهار کرد: بازسازی سینماهای شاهد تهران، فرهنگ‌ ساری، فلسطین همدان، بهمن ملایر، استقلال، خرم‌آباد، آفریقا اهواز، بهمن آزادشهر مراحل مطالعاتی را طی می‌کند تا در سال 87 انجام شوند.

رییس سازمان توسعه سینمایی سوره حوزه هنری همچنین ادامه داد: تصمیم داریم در شرق تهران سینمایی در حد سینما آزادی دایر کنیم و همین‌طور، سینما سعدی شیراز را شبیه سینما آزادی تهران بسازیم و که تمام نقشه‌های مربوطه نیز حاضر شده است.

وی تأکید کرد: کشور حداقل به 1000 تا 1500 سالن سینما احتیاج دارد تا تولیدات سینما ما بتواند به نحو مطلوب اکران شود و شوق تولید در وجود کارگردانان و تهیه‌کننده‌ها به وجود آید و حفظ شود




نویسنده: علی شیرازی(پنج شنبه 86/12/23 :: ساعت 12:43 صبح)

لیست کل یادداشت های این وبلاگ