سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 RSS  | خانه | ارتباط با من | درباره من | پارسی بلاگ|مجموع بازدیدها: 16392 | بازدیدهای امروز: 12| بازدیدهای دیروز: 0
درباره خودم

سمور خشک
مدیر وبلاگ : علی شیرازی[37]
نویسندگان وبلاگ :
صادق
صادق (@)[3]


وبلاگی برای هنر دوستان و هنرمندان
لوگوی وبلاگ
پیوندهای روزانه
مطالب قبلی
لینک های دوستان
اشتراک
 
یاهو

 

 


 

فیلم «1408» ساخته مایکل هافستروم که اثری در ژانر وحشت است، اواخر هفته جاری در سینماهای تهران به روی پرده می‌رود.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، این فیلم به صورت تک سئانس در سینماهای فرهنگ و سپیده تهران با صدای اصلی دالبی سراند و زیرنویس فارسی به نمایش در می‌آید.

جک انسولین نویسنده معروف رمان‌های وحشت برای درک اسرار یک اتاق از هتلی به نام « دلفین»، علی‌رغم مخالفت‌های شدید مدیر هتل تصمیم می‌گیرد شبی را در اتاق 1408 بگذارند، اما قوانین این اتاق، تابع شرایط معمول نیست.

 آخرین برنامه نمایش سینما تک در سال

آخرین برنامه از دوره سه ماهه سی و هفتم سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران ( زمستان 86) با 3 فیلم مستند برگزار می‌شود.

آخرین روز از نمایش فیلم‌های دوره سه ماهه سی و هفتم ( زمستان 86) سینم تک موزه هنرهای معاصر تهران در بخش سینمای مستند روز پنج‌شنبه 23 اسفند ماه 86 ساعت 16 فیلم‌های «اینانا» به کارگردانی سودابه مجاوری محصول سال 1384 به مدت 30 دقیقه، « ترانه اندوهگین کوهستان» به کارگردانی حامد خسروی محصول سال 1386 به مدت 30 دقیقه و فیلم « روزهفتم» به کارگردانی آرش رییسیان محصول سال 1386 به مدت 45 دقیقه به نمایش در می‌آید.

فیلم مستند « اینانا» در مورد ایزد بانوی زار پیش از میلاد، نماد حیات و باروری است.

این مستند با ساختاری اپیزودیک، نشانه‌های نمادین آیین‌های زنانه را دنبال می‌کند. فیلم « ترانه اندوهگین کوهستان» داستان زندگی و مصائب جانبازان مغز و اعصاب هشت سال جنگ تحمیلی را نشان می‌دهد.

فیلم « روز هفتم» از جهانی سراسر سپید طی هفت روز آفرینش ، دنیایی از خط و رنگ خلق می‌شود. هر روز پدیده‌یی در جهان آفریده می‌شود و نظاره‌گران این آفرینش به پرسش با خالقان آن می‌پردازند تا جایی که به اعتراض می‌انجامد. ولی آفرینش ادامه می‌یابد و دنیایی از خط و رنگ خلق می‌شود.

فراخوان مسابقه فیلم‌نامه‌نویسی برای کودکان

فراخوان دومین مسابقه فیلم‌نامه‌نویسی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان منتشر شد.

در این فراخوان از تمامی فیلمنامه‌نویسان حوزه کودک و نوجوان دعوت شده است، آثار بلند و کوتاه خود را در این مسابقه که در سه رشته پویانمایی، انیمیشن‌، داستانی و مستند برگزار می‌شود، شرکت دهند.

هر فیلمنامه‌نویس براساس این فراخوان می‌تواند دو فیلم‌نامه خود را همراه با فرم درخواست شرکت در مسابقه در 3 نسخه تا روز 31 خرداد سال 1387 به دبیرخانه مسابقه واقع در تهران خیابان دکتر بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی شماره 24 کد پستی 1511647416 امور سینمایی کانون ارسال کند.

 

اعلام زمان بازبینی جشنواره‌ی تئاتر تک

نمایش‌های تهرانی متقاضی شرکت در چهارمین جشنواره سراسری تئاتر تک روزهای شنبه و یکشنبه 25 و 26 اسفند ماه در تالارهای ماه و مهر حوزه هنری مورد ارزیابی و کارشناسی قرار می‌گیرند.

«‌مریم معترف»‌، « محمود صابری» و « جواد منظوفی نیا» نمایش‌های تهرانی منتخب شرکت در این دوره از جشنواره را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

گفتنی است از تهران 37 نمایش و از شهرستان‌ها 57 نمایش متقاضی حضور در این دوره از جشنواره هستند.

همچنین فریبرز شیرینی، حسین علی شوندی و عبدالرضا حیاتی اثار شهرستانی را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

چهارمین جشنواره سراسری تئاتر تک از 25 فروردین ماه سال 87 در شهر اهواز برپا می‌شود.

در میان ابرها درحوزه هنری

فیلم سینمایی در میان ابرها ساخته روح‌ا ... حجازی برای نخستین بار پس از جشنواره فیلم فجر در حوزه هنری استان تهران به نمایش در می‌آید.

نمایش فیلم « در میان ابرها» ساعت 15 روز سه‌شنبه 21 اسفند ماه در محل حوزه هنری استان تهران واقع در خیابان شهید احمد قصیر ( بخارست)، کوچه دوازدهم، پلاک 28 انجام می‌شود.

جشنواره‌ی استانی فیلم هفت تمام می‌شود

نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه هفت که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی غرب تهران برگزار شده بود، در روز 22 اسفند ماه جاری به کار خود پایان می‌دهد.

در این جشنواره اثار منتخب در چهار رشته داستانی ، مستند ، پویانمایی و نماهنگ و در بخش آزاد و ویژه « اتحاد ملی وانسجام اسلامی» به نمایش درخواهند ‌آمد.

از میان 2000 اثر راه یافته به جشنواره، هیات داوران به نفرات اول تا سوم هر رشته جوایز نفیسی اهداء خواهند کرد.

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز در تاریخ 22 اسفند ماه در فرهنگسرای ابن سینا به نشانی: شهرک قدس، فاز یک، خ ایران زمین شمالی، روب روی پارک خوردین، از ساعت 9 الی 12 برگزار خواهد شد.

 گزارشی از تولیدات انجمن سینمای جوان

152 عنوان فیلم انجمن سینمای جوان ایران در مرحله تولید قرار دارد.

روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران طی گزارشی با اشاره به فیلم‌های در دست تولید مراکز سینمای جوان در سال‌جاری عنوان کرد: 152 عنوان فیلم از محصولات ستاد مرکزی ودفاتر انجمن سینمای جوانان ایران در حال حاضر مراحل تولید را پشت سر می‌گذارند و به زودی آماده نمایش می‌شوند.

در این گزارش عنوان شد: تهیه اثار در دست تولید انجمن سینمای جوانان ایران علاوه بر ستاد مرکزی انجمن توسط دفاتر سینمای جوان در شهرهای ساری، گناباد، شاهرود، تربیت حیدریه، قزوین، کرمانشاه، بندرعباس، نیشابور، گرگان، کاشان، آبادان، رشت، برازجان، قم، مشهد، تهران، شهر کرد، کرمان، رودبار، لاهیجان، اهواز، سنندج‌، ملایر، اردبیل، اصفهان، تالش، خرم‌آباد، بم ، زنجان، کرج، یاسوج، رفسنجان و تبریز صورت می‌گیرد.

بنا بر این گزارش، فیلم‌های در دست تولید در قالب‌های داستانی، مستند، مستند داستانی، نماهنگ و انیمی شن تولید می‌شوند. 93 عنوان فیلم در قالب داستانی، 39 عنوان مستندف 11 عنوان انیمیشن و بقیه مستند و د استانی هستند.

مضامین این فیلم‌ها شامل، مضامین مذهبی، فولکلور- آیین، تناریخی فرهنگی، اجتماعی، طنز، دفاع مقدس، فلسطین، ورزشی، بهزیستی، صوانح و موضوع نفت است.

«مخالف‌خوانی» در سالن سینما حقیقت

در آخرین برنامه سال 86 کانون فیلم سینما حقیقت «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی»، فیلم مستند بلند «مخالف‌خوانی» به کارگردانی دبی ملنیک و ریک کین که مستندی بر علیه «مایکل مور» فیلمساز مشهور و جنجالی آمریکایی است، به نمایش عمومی درخواهد آمد.

این فیلم به مدت زمان 96 دقیقه که تولید سال 2007 کشور هلند است، طی دو سئانس بعدازظهر (18-16 و 20-18) عصر چهارشنبه 22 اسفندماه 1386 در سالن سینما حقیقت این «مرکز» روی پرده خواهدرفت.

«مخالف‌خوانی» مستندی است که به دنبال تفکیک واقعیت از افسانه بوده و «مایکل مور» را در توری که برای نمایش فیلم فارنهایت 9/11 برپا کرده، دنبال می‌کند و نیم نگاهی هم به فضای سیاسی ایالات متحده آمریکا دارد که باعث شده تا «مور» از یک فیلمساز، به نماد چپ سیاسی این کشور تبدیل شود.




نویسنده: علی شیرازی(سه شنبه 86/12/21 :: ساعت 4:35 صبح)

لیست کل یادداشت های این وبلاگ